Mindre bröst av kaffe!

Woho, vilken studie :)

Vilka små tuttar jag kommer få..
Enligt studien så påverkar kaffedrickande bröstens storlek och kan även minska risken för bröstcancer(!). Hon som har forskat om detta är Helena Jernström vid Lunds universitet. Det har också publicerats mätningar som påvisar sambandet mellan kaffedrickande och minskad risk för bröstcancer i facktidskriften "British journal of cancer".

För att bröstens storlek ska minska så krävs det att kvinnan har en viss variant av genen CYP1A2. Den varianten har ungefär hälften av landets kvinnor. Två eller tre koppar kaffe om dagen kan också minska risken för bröstcancer. Man tror att det kan vara det uppiggande koffeinet som finns i kaffe som hämmar celltillväxten i brösten.

Vilken grej! Då kan man ju faktiskt dricka kaffe med gott samvete?!

Kommentarer
Postat av: pp

NEEEEJ! det här var det värsta jag hört. Herregud. Blir de alltså MINDRE av kaffe? Det får inte vara sant. Nu måste jag sätta mig ner en stund.

2008-10-27 @ 02:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0