Favoriter

Här är mina favoriter just nu
Har:


L'oreals  "Lash architect" - har förbrukat många såna, och det är klart den bästa mascaran. Har testat några andra, inget annat ögonfranskladd klår den.

Osis "Dust it". Magnifikt puder som du kan använda istället för att tupera håret...

En sladdlös boll som är en bluetoothhögtalare. Love. Funkar lika bra till mobilen som att använda som högtalare till datorn. Den låt som spelas i den just nu är "Best of you" med Foo Fighters.


Och min soffa såklart. Behövs nog inte fler biler på den.


Vill ha:



Denna rosa och guldiga superblingiga mobil (t650i pink & gold edition från sony ericsson) säljer vi på stället jag jobbar. Först hatade jag den, nu älskar jag den för att den är så fulsnygg.




Audi A3... mmm, kolla inredningen.



"Dirt devil Kone", design av Karim Rashid som gjort så många fantastiskt fina saker. Det här är en dammsugare, om man ändå ska göra nåt så tråkigt så kan man väl få göra det med en rosa fining.





Nästa favvo kommer också ifrån Karim. Den här fåtöljen heter "love seat".
Citat från Veuve Clicquot "Pink means an extravaganza of enegrgy beauty and possitive love of life. The Loveseat is a festive bubbly celebration of a great pink champagne, my favourite" - Karim Rashid


Ett par språkliga funderingar.. varför stavas "fåtölj" som det gör? Borde det inte vara fotölj? Är det en direktöversättning från franskan?
Och när man har använt dammsugaren.. heter det "jag dammsög" eller "jag dammsugade"?
Jag säger nog det sistnämnda, men annars säger man ju inte "jag sugade"..
Det kanske är dialektalt.


Så, nu ska jag hoppa i sängen och trängas lite med mina kissar. Och ja, jag ska ha ett jäkligt välbetalt jobb när jag är färdig med skolan.

Kommentarer
Postat av: pp

hej babe, du läser säkert redan det här men om du inte gör det så är det så sjukt jävla kukroligt att jag har blivit helt beroende. gofugyourself.celebuzz.com

2008-09-16 @ 02:13:34
Postat av: bitterbaggen

nej har ej hittat nån soffis än..!kollade inlägget om mascaran,ahar aaltid köpt den men har funnit en ny kärlek:loreal longitude,om du vill pröva nåt nytt!

2008-09-18 @ 14:41:10
URL: http://bitterbaggen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0