Film - Finding Neverland

Nu går Finding Neverland på tvåan. Tycker att det är en helt fantastisk film och historia! Den är så fint gjord, också.

Peter Llewelyn Davies: This is absurd. It's just a dog.
J.M. Barrie: Just a dog? *Just*?
[to Porthos]
J.M. Barrie: Porthos, don't listen!
[to Peter]
J.M. Barrie: Porthos dreams of being a bear, and you want to shatter those dreams by saying he's *just* a dog? What a horrible candle-snuffing word. That's like saying, "He can't climb that mountain, he's just a man", or "That's not a diamond, it's just a rock." Just.


http://www.itusozluk.com/img.php/3106c7541990d5fa60fc1faaa7dd29f912087/finding+neverland


Jag är även en sucker för franska filmer. Le fabuleux destin d'amélie poulain (Amelie från Montmartre) kommer förmodligen alltid att vara min favorit, gillar allt det fyndiga och finurliga med den filmen. Jag och min lemurvän låg och kollade på den igår kväll. Älskar när man hittar nya saker i en film även fast man sett den minst 20 gånger! :)

Amelie:  Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur (Du riskerar inte att bli en grönsak, för även en kronärtskocka har ett hjärta.)

Chocolat
är en annan film jag gillar, man kan riktigt känna doften av choklad när man kollar på den.

Köpte 3 nya filmer häromdagen "Franska filmpärlor". Innehållandes: Det regnar alltid i Provence (Parlez-moi de la pluie), Paris och Jag har älskat dig så länge (Il y a longtemps que je t'aime).
Blir bra skit under tråkiga morgnar/kvällar/nätter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0