Rocky roads - mmm!

Har knåpat ihop lite rocky road-godis precis så nu står smeten i kylen och stelnar. Längtar tills i morgon bitti då vi ska ha mysjulfika med min grupp på uni så jag får hugga in...
Mumma!
Använde mig av Leilas recept, men freestylade såklart lite grann också. Man kan ju inte göra saker precis likadant som nån annan... :)


Leilas rocky roads:
Färdigt på: 40 min
Ingredienser
12 kakor
600 600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 2 påsar dumlekola
2 2 nävar mini marshmallows
3 3 dl salta jordnötter
1 1 dl skalade pistagenötter

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.

 

Leilas rocky road


Får se hur mina blir, återkommer!

 



Hejpusses


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0