Knutbydramat..

Nu har jag precis kollat på dokumentären om Knutbymorden, Kristi brud och Helge Fossmo med fler.. Ikväll sändes den andra delen av tre, den tredje tror jag sänds nästa torsdag. Kvällens avsnitt kan man kolla på på TV4 (http://www.tv4.se/2.28209?videoId=1.850454) under en vecka framåt om man missade det.

Jag vet inte vad jag ska säga.  Läskigt. Deras prat om "vägen hem" (som också dokumentären heter) skrämmer mig...

"Tv-serien Knutby - vägen hem är en journalistisk dramadokumentär som uteslutande bygger på verkliga händelser
från Knutbydramat där pastor Helge Fossmo anklagades för att ha mördat sin första hustru Helene, men frikändes. Fossmo anklagades också, och dömdes för, att förmått barnflickan Sara Svensson att mörda hans andra fru, Alexandra. Personer som varit med i församlingens innersta krets berättar för första gången om vad som försiggick i den kontroversiella frikyrkoförsamlingen. Autentiska inspelningar från församlingen och intervjuer, varvas
med rekonstruktioner, där skådespelare gestaltar huvudpersonerna i detta dokumentärdrama." -TV4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0