Detoxvecka dag 2

Min karl och jag bestämde oss för att köra en detoxvecka för att rensa ur kroppen på lite skit. Planen är att äta i stort sett bara färska grönsaker och frukt. Lite quinoa, risnudlar och fetaost kan man äta till i liten mängd då och då. Allt kaffe och alkohol ska uteslutas. Det jobbigaste är att jag i saltberonde och det ska man inte käka (liite örtsalt är ok), och kaffe.. brukar ju dricka minst 4 koppar om dagen. Hur ska det gå??

Igår var första dagen och jag startade lite lätt.

Frukost: banan och vatten
Mellanmål: nektarin och liite kaffe
Lunch: sill och potatis, vatten
Middag: morot och selleribiffar med morotstzatsiki och balamicostekt lök
Kväll: mango, osaltade cashewnötter och pumpafrön

Dagens intag
Frukost: vattenmelondrink (mixad vattenmelon med lime)
Mellanmål: apelsin
Lunch: samma som gårdagens middag
Mellanmål: äpple och vindruvor, grönt örtte
Middag: wok med ingefära, chili, kål, purjolök, morötter, champinjoner och risnudlar

Har haft en fruktansvärd hunger och huvudvärk hela dagen. Hade med mig alldeles för lite mellanmål till jobbet, så när jag efter halva dagen kände mig svimfärdig fick jag som tur var lite frukt av en restaurangerna på jobbet. Nu någon timma efter middagen känner jag mig fortfarande jäättehungrig. Men det går nog över, dag 2 och 3 ska vara dom värsta, så det är bara att bäska med :)

NU KÖR VI!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0