Amélie! Vill ha filmtips.

Har precis avnjutit frukost i soffan framför bästa filmen le fabuleux destin d'Amélie Poulain (Amélie från Montmartre). Detta gjorde jag tillsammans med mina galna katter (eller en av dom är galen). Skinkost och jag delade på min skinkostmacka medan Champinjoner skuttade runt och rev upp hela sängen innan han la sig under bäddmadrassen.

Just nu är det delen av filmen då Amélie gör saker i den elake grönsakshandlarens lägenhet. Hon häller i salt i whiskyn, byter ut hans tofflor mot ett mindre par, kortar av hans skosnören, byter ut tandkrämen mot fotkräm, skiftar plats på hans dörrhandtag, ställer om alarmtiden på hans väckarklocka...
Som sagt, bästa filmen och det har den varit i flera år. Vet inte hur många gånger jag har sett den vid det här laget.


Ser fram emot en ny film från Amélies skapare (Jean-Pierre Jeunet & Guillaume Laurant), den heter Micmacs à tire-larigot. Den har premiär i Belgien den 29 oktober, så lär väl dröja ett tag till innan den kommer hit. Här är iaf trailern:
http://www.youtube.com/watch?v=DE62W6DawQc

Eftersom jag bara har ettan, tvåan och fyran hemma så har det blivit väldigt många filmer på senaste tiden, men tycker inte att dom har varit så jägarns mycket att hänga i granen.. Så ge mig bra filmtips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0