Stefan Andersson

Mycket underskattad artist. Hade faktiskt glömt bort honom lite själv men har nu lyssnat igenom "på svenska" flera gånger om under dagen.
Stefan Andersson - Spotifylänk

JAG SÄGER INGENTING

Så även om du tror
att i din kropp där du bor
finns en tanke och en själ
som inte kan slås ihjäl
så hjälper det dig lagom
när du står vid pärleport
utan gärningar som talar
för det goda som du gjort

Och du som aldrig trott
på nåt annat än dig själv
Du som tror att just du kan
leka andras överman
Säg sover du om natten
när ditt ljus har brunnit ut
eller ligger du och fruktar
att allting har ett slut?

Men jag säger ingenting
om du inte kan förstå
Säger ingenting om du sover
Men du som är vaken
men blundar ändå
nog borde du öppna de blå

För den ene är för trött
och den andre har gett upp
Den tredje hon hoppas
på någon annan
Så du som är vaken
men blundar ändå
om inte ens du vill förstå
Vem gör det då?

Jag är trött på alla löften
alla dessa tomma ord
Jag är trött på den som säger
att han värnar om vår jord
När ingenting blir ingenting
allt för att börja om
Allt för att just bli ingenting
ännu en gång

Och det, det vill jag säga
att den falske vid ditt bord
Honom känner du igen
när han märker dina ord
Och dräper dig med tungan
innan meningen var slut
för att slippa att bli påmind
om hur det borde se ut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0