Hemma i Järpen

Nu är jag hemma hos mammi och syskonen i Järpen. Det är nice!

kom fram igår kväll, helskinnad. Först åkte jag buss till sthlm och när jag kom fram där med all packning så märker jag att det droppar ifrån min ikeapåse som är fylld med julklappar. Dropparna visade sig vara ungefär en halvliter rengöringsvätska som dom har till handfatet på bussen... bah. Ska ringa till swebus när jag har ork.

På tåget så hade jag ett ryskt par i min ålder framför mig. Dom envisades med att kolla på filmer på hög volym, bl a en om Elvis. Det jobbiga var att den/dom var dubbad till ryska!! Baaaah.

Sen kom jag iaf fram till Undersåker där jag blev hämtad, eftersom tåget inte behagade att släppa av mig i Järpen även fast det stod utanför stationen.
Väl hemma hos mor så hade vi julklappsöppning. Som sagt så har jag tydligen varit väldigt snäll i år.
Fick bl a ett våffeljärn, en mössa som mammi stickat åt mig, pengar, 2 berlocker till mitt Sabo-armband. Den med körsbäret och en fyrklöver som jag skrev i min önskelista att jag ville ha.
Good shit! :D

Dagen har spenderats mestadels ute. Åkte först madrass i backen här ute, sen buggde jag och mina syskon en snöborg. Med en superstark mur mot fienden... :) Sen vorte de en tur på sparsk'n in te byn der ma hannl litta (borde lära mig att skriva på jamska).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0