P-stav it is

Igår var jag och tog bort mina två gamla p-stavar (jadelle) som jag haft i fem år nu. Det blev lite av en pärs faktiskt, men jag är inte den som är den. Barnmorskan sa att jag var den mest tålmodiga patient hon haft!

Om man är känslig så kommer det en bild som kanske kan upplevas som äcklig efter texten i det här inlägget! Så scrolla inte neråt om du inte vill se.

Den första staven kom ut efter kanske tio minuter, den andra var lite mer omständig så hon fick skära i/på min arm och gräva massor i hålet. Som tur var så hade jag lokalbedövning och kände inte så mycket, låg och kollade på hela tiden och frågade saker. Väldigt intressant för nyfikna jag.

Barnmorska: Ska du kolla på?
Patrice: JA! Får jag inte det?
Barnmorska: Jo, självklart. Men du är nog den första som vill det.

Lite senare (40 minuter senare närmare bestämt) när den andra staven höll på att pressas ut
Patrice: Är det ok om jag tar en bild?
Barnmorska: Hahaha, ja vill du det så!

Sen när det var klart så ploppade hon in den nya staven (implanon som håller i tre år) i ett nytt hål. Sjukt smidigt! Tog kanske 5 sekunder. Förra gången jag satte in dom så var min barnmorska då väldigt hårdhänt och det tog sån tid, dessutom så liksom bankade hon in dom. Tänk typ så som man slår med en hammare, fast med stickan med p-staven på in i min arm.

Well. Här ser ni hur det såg ut när min andra stav äntligen kom ut. Om man trycker på bilderna så blir dom större. Skitsmart, jag vet.
P-stavar är för övrigt good shit.



Den envisa rackaren


Lite blod och sånt, man ser ena staven också.


På kvällen blev det uppackning av möbler med min kollega på vårt nya kontor.
Det inmundigades lite sushi från Sukiyaki också minsann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0