Det här med valet...

Tänk om alla skulle rösta på det parti dom faktiskt sympatiserar mest med! Detta istället för att lägga sin röst på nåt av de två största partierna, som många gör bara för att "inte låta den andra sidan vinna". Vore intressant att se hur procentfördelningen skulle se ut då!

En annan reflektion är det här med olika valkompasser. Jag har fått en väldigt konstig fördelning i de tre olika jag har gjort, och inget test blev det andra likt. I ett test fick jag denna top 3 (vilken inte riktigt stämmer med mitt val): Vänsterpartiet, feministiskt initiativ & sverigedemokraterna.
Tänk de som enbart gör ett test för att kolla var de ska lägga sin röst?!

"Piratpartister blir vänsterpartister, centerpartister blir kristdemokrater, socialdemokrater blir blåa. Och den vanliga väljaren blir sverigedemokrat. Nu har de första så kallade valbarometrarna lanserats inför valet – men resultatet är en färgglad djungel.http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7164199.ab

Om du är osäker på vad du ska rösta på, gå för sjutton inte efter testerna. Gör dom för att det är roligt och för att kunna läsa på om frågorna och ställningstaganden, men gå inte efter slutresultatet, snälla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0